Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γεγονός ότι η θεραπεία των ανορθογραφιών και αδικιών που υπάρχουν στη δημόσια διοίκηση αποτελεί ένα σαφέστατα πολύ δύσκολο και πολυεπίπεδο ζήτημα.
Αυτό γιατί αντιμετωπίστηκε το δημόσιο και η δημόσια διοίκηση έως τώρα ως ένας πελατειακός μηχανισμός ανεξαρτήτως των πραγματικών αναγκών και του δημοσίου, αλλά και της κοινωνίας.
Δεύτερον, υπήρξε συνεχής υποβάθμιση και, κυρίως, τα τελευταία χρόνια από τις μνημονιακές κυβερνήσεις σε προσωπικό και υπηρεσίες.
Τρίτον, λοιδορήθηκε κατά συρροή το Δημόσιο και οι υπάλληλοι του, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις με την αυταπάρνησή τους κράτησαν όρθιες τις υπηρεσίες, ενώ παράλληλα εφαρμόστηκε κατά κόρον η πολιτική επιστράτευση του προσωπικού ως μηχανισμός καταστολής και πειθάρχησης των εργαζομένων στα μνημονιακά μέτρα, προκειμένου να ισοπεδωθούν μισθοί, δικαιώματα και εν τέλει υπηρεσίες.
Επίσης, συνεχίστηκε και μάλλον διογκώθηκε η γραφειοκρατία και αναποτελεσματικότητα του Δημοσίου για όλους αυτούς τους λόγους με δύο στόχους.
Πρώτον, τη διατήρηση αυτού του πελατειακού συστήματος, καθότι θα έπρεπε να τηλεφωνεί κανείς στον τοπικό βουλευτή ή στον τοπικό παράγοντα για να του προωθήσει το ζήτημα.
Δεύτερον, για να δοθούν δώρο στους ιδιώτες οι υπηρεσίες και οι δομές.
Υπό αυτή την έννοια, στην ακρόαση των φορέων υπήρξε μια πραγματική πολιτική απομόνωση, όπως ακούστηκε και από τον Υπουργό, των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που εφαρμόστηκαν σε αυτόν τον τομέα, ενώ από την ΕΝ.ΠΕ. και την ΚΕΔΕ ακούστηκε ξεκάθαρα, ότι ο συντονιστής της αποκεντρωμένης διοίκησης και η αλλαγή του τρόπου ανάδειξής του είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Σαφέστατα, κύριε Υπουργέ, υπάρχουν ζητήματα τα οποία εκκρεμούν και έχουν να κάνουν - αναφερθήκατε και εσείς, αναφέρθηκαν και οι φορείς στη συζήτηση που είχαμε κατά την ακρόασή τους - με τους ΙΔΑΧ, που είναι ένα ζήτημα που πρέπει να ρυθμιστεί στη μείζονα μεταρρύθμιση που έρχεται, με τους αδιόριστους του ΑΣΕΠ του 1998, αλλά και των υπολοίπων θεμάτων, των οποίων είστε γνώστης, καθότι είχαν προηγηθεί συναντήσεις και επεξεργασία των αιτημάτων τους, κυρίως, σε δύο επίπεδα. Στο να έχουν, δηλαδή, αυτό που λέει και το άρθρο, προτεραιότητα στην πράξη σε επόμενους διαγωνισμούς με βάση τις ειδικότητες που έχουν, κυρίως, για αυτούς του 1998 που έχουν και αρκετές ειδικότητες και ήταν γραπτός διαγωνισμός.
Τρίτον, για την Δημοτική Αστυνομία η σταδιακή αποκατάστασή τους, καθώς και για αυτούς που ήταν στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Δικαιοσύνης κατόπιν και των ενεργειών των άλλων Υπουργείων.
Τέταρτον, θέματα των ΚΕΠ που το θεωρώ πολύ σημαντικό και ακούστηκε από τον εκπρόσωπό τους, ότι θα πρέπει να στελεχωθούν περαιτέρω και να έχουν καλύτερο εξοπλισμό και οργάνωση, για να εκπληρώνουν τον πολυεπίπεδο ρόλο που τους αποδίδουμε.
Επίσης, τις καθαρίστριες για τις οποίες γνωρίζω ως δικηγόρος, ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις για να ξεπεραστεί αυτός ο περιορισμός του συντάγματος, αλλά μπορεί να γίνει.
Αυτό που ακούστηκε από τους σπουδαστές του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης το λαμβάνω σοβαρά υπόψη για την κατεύθυνση των σπουδών τους και τον προσανατολισμό, όπως επίσης και τον χαρακτήρα του Κέντρου.
Κλείνω, λέγοντας ότι έχουμε καταθέσει τροπολογίες τις οποίες θα τις μελετήσετε μέσω της Εισηγήτριάς μας και θα τα πούμε και στην Ολομέλεια.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου