του Κώστα Ρομπόρα
Πριν δυο περίπου εβδομάδες είχα υπογράψει ένα άρθρο με τίτλο "Ένας μικρός θάνατος στην γιορτή της Κορίνθου" με αφορμή την επερχόμενη εορτή της πόλης και του Απόστολου των Εθνών.
Το άρθρο μιλούσε ουσιαστικά για μια κατάντια που ξεφεύγει από τα όρια ευθυνών ενός προσώπου, υποδηλώνει παρακμιακές νοοτροπίες, εξευτελίζει τον όρο "πόλη" και τον μετατρέπει σε χωριό και πως την κεντρική εκδήλωση για την κορυφαία στιγμή της πόλης αναλαμβάνει να διοργανώσει ένας συγκεκριμένος Σύλλογος πολιτών που έχει τις ρίζες του σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας.
Υπό αυτή τη λογική την διοργάνωση για την γιορτή της πόλης του Παρισιού ή του Λονδίνου μπορεί να την αναλάβει ο Σύλλογος Ηπειρωτών Λονδίνου και όχι ο ίδιος ο Δήμος ή ένα σύνολο εθελοντικών ομάδων.
Αυτά όμως προφανώς μόνο σε χωριά της Ελλάδας μπορούν να συμβούν. Φαίνεται όμως ότι το κείμενο εξόργισε τον πρόεδρο της Ένωσης Αρκάδων κ. Κουρεμένο ο οποίος εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία το χαρακτηρίζει ως "λιβελογράφημα" και απαιτεί μία συγνώμη για να γίνω ευπρόσδεκτος στη γιορτή της πόλης.
Και η οποία ανακοίνωση εμφανίστηκε σε μία Κορινθιακή ιστοσελίδα και σε αυτή των Αρκάδων. Το περίεργο είναι ότι την ανακοίνωση δεν την έστειλε στον "Πολίτη" από όσο γνωρίζω. Προφανώς ήθελε να κάνει ένα επικοινωνιακό "μπουμ", ίσως για να μειωθούν οι φωνές του κόσμου που πιστεύουν ότι αυτού του είδους οι εκδηλώσεις δεν συνάδουν ούτε με την ιστορία της πόλης, ούτε με την ταυτότητα που θέλει να αποκτήσει.
Ο κ. Κουρεμένος, τον οποίο δεν γνωρίζω προσωπικά, προσπαθεί εντέχνως είναι η αλήθεια, να υπονοήσει ότι καταφέρομαι εναντίον των Αρκάδων και πιθανώς και άλλων συλλόγων που έχουν τις ρίζες τους σε άλλες περιοχές όπως π.χ. η Κρήτη και η Ήπειρος.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κανέναν πρόβλημα ούτε με τον πρόεδρο, ούτε τους Αρκάδες, τους Κρήτες κοκ. Έχω πρόβλημα με τις πρακτικές που υποβαθμίζουν μία πόλη και την κάνουν χωριό με τη δικαιολογία ότι τα γουρουνόπουλα και τα "κλαμπατσίμπαλα" είναι υποκειμενικό ζήτημα αισθητικής και παράδοση ενώ την ίδια στιγμή ενθαρρύνουν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μέσα στο κέντρο της πόλης.
Αυτό που μάλλον ενοχλεί τον κ. Κουρεμένο δεν είναι το "λιβελογράφημα" μου. Είναι ότι πλέον την ίδια αίσθηση έχει μεγάλη μερίδα κόσμου στην Κόρινθο, πολλοί εκ των οποίων μου ζήτησαν να γράψω τη γνώμη μου.
Τώρα τη γνωστή "καραμέλα" περί "σίγουρης εργασίας που θα είχα εξασφαλίσει σε άλλες εποχές", την αντιπαρέρχομαι γιατί είναι για γέλια.
Δεν είναι το πρόβλημα ότι την εκδήλωση την διεξάγει ο σύλλογός σας.
Αυτό πρέπει να είναι πρόβλημα του Δ.Σ. Κορινθίων που αν ήθελε να αναδείξει τη διαφορετική προέλευση των σημερινών πολιτών της Κορίνθου θα ανέθετε και σε άλλους συλλόγους (ή και σε όλους μαζί) τη γιορτή της πόλης. Γιατί άραγε το κάνει μόνο με εσάς; Μέλι έχετε;
Σκοπίμως ο κ. Κουρεμένος φαίνεται να θέλει να οδηγήσει όλους τους συλλόγους εναντίον ενός "αποδιοπομπαίου τράγου" που τόλμησε να "καυτηριάσει" μεθόδους, πρακτικές και αισθητικές που πρώτα από όλα δεν συνάδουν με την αισθητική μιας πόλης, ένα επίπεδο "πανηγύρι στο χωριό" στο οποίο υποβαθμίζεται η Κόρινθος κάθε χρόνο εκείνη την ημέρα.
Τα γουρουνόπουλα στη λαδόκολλα και η δήθεν δημοτική μουσική δεν είναι ο πολιτισμός που αξιώνει να έχει η πόλη στη γιορτή της.. Ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει μια άλλη μερίδα κόσμου. Λέει επίσης ο κ. Κουρεμένος, το παρακάτω απίστευτο:
"Μετά τη Συγνώμη σας, η Ένωση Αρκάδων «Θ.ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ – ΜΑΙΝΑΛΟΝ» είναι έτοιμος να σας συγχωρήσει και να σας προσκαλέσει στην Εκδήλωση μας της 28ης Ιουνίου για να τιμήσετε με την παρουσία σας την τοπική εορτή της πόλης μας»
Ωραία ... η Ένωση είναι ... έτοιμος. Μάλιστα.
Μήπως θεωρείτε ότι ο Σύλλογος είστε εσείς; Και δεύτερον και σημαντικότερον ... Δηλ. αν δεν ζητήσω συγνώμη δεν είμαι καλοδεχούμενος στη γιορτή της πόλης και όχι του Συλλόγου Αρκάδων; Άρα την ημέρα της γιορτής υπάρχει ένα δημόσιο μέρος στην πόλη (και μάλιστα το Κέντρο) όπου μου απαγορεύετεαι η είσοδος.
Κε Κουρεμένε, μην ανησυχείτε. Δεν πηγαίνω σε εκδηλώσεις που είμαι ανεπιθύμητος. Θα πρέπει όμως να συνειδητοποιήσετε ότι έχουμε δημοκρατία και όχι δικατατορία όπου η απόφαση ενός Δ.Σ. ή ενός Δημάρχου δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο κριτικής. Υπό αυτή την οπτική δεν θα ζητήσω συγνώμη επειδή έχω διαφορετική άποψη
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου