Ο δρόμος Σπάρτης - Γυθείου είναι η οδική ραχοκοκαλιά της Λακωνίας , ο κεντρικότερος και πιο σημαντικός δρόμος του Νομού μας , ένας δρόμος που συνδέει την πρωτεύουσα του νομού , τη Σπάρτη , με το επίνειό της , τον σπουδαιότερο θαλάσσιο λακωνικό προορισμό , το Γύθειο . Κι όμως: ΑΥΤΟΣ ο σημαντικής σπουδαιότητας δρόμος βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση από κάθε άλλον :
-Στενός , είναι !
-Παλιάς χάραξης είναι !
-Προστατευτικές νησίδες ΔΕΝ έχει !
-Διπλή διαγράμμιση στο μεγαλύτερο μέρος του έχει !
-Λακκούβες έχει !
-Τεχνικά έργα επαρκή ΔΕΝ έχει !
-Μπάρες επαρκείς ΔΕΝ έχει !
-Σαμάρια έχει !
-Βαθουλώματα και βυθίσματα έχει .
-Ξηλωμένο ασφαλτοτάπητα έχει .
-Διαφορετικά είδη ασφάλτου έχει.
-Μπαλώματα έχει !
-Φρεάτια (καπάκια) επί του οδοστρώματος έχει !
-Κάθετους παράδρομους έχει (αμέτρητους) !
-Ανάποδες κλίσεις έχει !
-Πλημμυρικές περιοχές έχει !
-Από κατοικημένες περιοχές περνά !
-Επικίνδυνες - θανατηφόρες στροφές έχει !
-Ξεθωριασμένη διαγράμμιση έχει .
-Ελλειπή σήμανση έχει !
-Χορτάρια και δέντρα στις άκρες έχει !
-Επικίνδυνα σημεία και κόμβους έχει !
-Επαρκή φωτισμό σε καίρια σημεία ΔΕΝ έχει !
-Ασφαλή πάρκινγκ κατά μήκος ΔΕΝ έχει !
-Κλπ , κλπ , κλπ !
ΓΕΝΙΚΑ δεν υπάρχει τίποτε στον κατάλογο του λήμματος "ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΚΑΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ" , που να μην το έχει ο δρόμος Σπάρτης - Γυθείου !
ΚΙ ΟΜΩΣ : Αντί αυτός ο κάκιστος αλλά και φονικός δρόμος (πόσοι και πόσοι έχουν χάσει εκεί άδικα τη ζωή τους και πόσοι θα τη χάσουν ακόμα , δυστυχώς !) να έχει γίνει κορυφαία προτεραιότητα ως έργο υποδομής και ανάπτυξης της Λακωνίας , έχει αφεθεί στην τύχη του , με ό,τι δυσμενές αυτό συνεπάγεται για τους Λάκωνες , για τους επισκέπτες (Έλληνες και ξένους) αλλά και για τη Λακωνία ολόκληρη !
Η τραγική κατάσταση του δρόμου αυτού προβάλλει ακόμα εντονότερη με δεδομένο ότι ΚΑΙ ο άλλος κεντρικός δρόμος της Λακωνίας , αυτός της Σπάρτης-Τρίπολης , που αποτελεί συνέχεια του δρόμου Σπάρτης –Γυθείου , βρίσκεται κι αυτός στην ίδια ακριβώς άσχημη κατάσταση !
(Ο δρόμος Λεύκτρου –Σπάρτης θα δούμε , ΟΤΑΝ ολοκληρωθεί , πόσο θα λύσει τα προβλήματα της Λακωνίας και πόσο προτιμητέος θα είναι από τους οδηγούς και πάντως ΔΕΝ έχει απαντηθεί ένα μεγάλο ερώτημα : Γιατί επιλέχθηκε αντί της ευθείας (Τρίπολη – Σπάρτη) η τεθλασμένη (Τρίπολη – Μεγαλόπολη – Σπάρτη) ;
Επομένως , ας μην απορούμε γιατί η Λακωνία δε λέει να βγει από το τέλμα της στασιμότητας και της υπανάπτυξης και γιατί έχει παγιωθεί το σλόγκαν :
"Η Ελλάδα συνορεύει στα νότια με τη Λακωνία"!
Βαγγέλης Μητράκος
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου