Οι παρουσιάσεις που προτείνονται για μαθητές από Γ´ Δημοτικού και άνω :
Βιβλιοθήκη
Μιας που επισκεπτόμαστε μια Δημόσια Βιβλιοθήκη, θέτουμε μερικά ερωτήματα για τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε. Τι είναι η «βιβλιοθήκη», ποιες υπηρεσίες παρέχει και σε ποιους, ποιες ήταν οι πρώτες γνωστές βιβλιοθήκες της αρχαιότητας, πώς είναι οι σύγχρονες βιβλιοθήκες σε διάφορα μέρη του κόσμου, και μήπως τελικά να ξανασκεφτούμε τη βιβλιοθήκη ως κάτι περισσότερο από ένα κτίριο με πολλά βιβλία. Οι μαθητές στοχάζονται τη χρησιμότητα της βιβλιοθήκης σήμερα, σχολιάζουν λόγια διασήμων για τις βιβλιοθήκες και, αν έχουμε έμπνευση, οραματιζόμαστε μαζί την ιδανική βιβλιοθήκη που θα ήθελαν τα παιδιά να δουν στο μέλλον!
Από το…τάμπλετ στο τάμπλετ ( Ή αλλιώς μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας του βιβλίου)
Σε αυτή την παρουσίαση, οι μαθητές αντιλαμβάνονται την εξέλιξη του βιβλίου στον χρόνο, μαθαίνοντας τα υλικά, τα μέσα και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά σημαντικών σταθμών στη δημιουργία αυτού του αντικειμένου (ή μικρού θαύματος;) που ορίζουμε ως βιβλίο: από τα πήλινα πινάκια της Μεσοποταμίας στον αιγυπτιακό πάπυρο, στους Κώδικες, στην κινεζική ανακάλυψη που άλλαξε την ιστορία του βιβλίου, στο ηλεκτρονικό βιβλίο, και σε άλλα ενδιάμεσα στάδια σε διάφορες γωνιές του κόσμου, σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη της τυπογραφικής εκτύπωσης, ενώ συζητούν για το πώς οραματίζονται το βιβλίο του μέλλοντος. Υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της παρουσίασης με επιλογή δραστηριότητας για τις μικρότερες ή τις μεγαλύτερες τάξεις.
Μυθολογία και Τέχνη: Θέματα της ελληνικής μυθολογίας στην παγκόσμια ζωγραφική από την Αναγέννηση έως σήμερα.
Με αφορμή τα βιβλία ελληνικής μυθολογίας της βιβλιοθήκης, δημιουργήσαμε μια ξενάγηση στον υπέροχο κόσμο της ζωγραφικής, με διάσημους ή λιγότερο γνωστούς πίνακες μεγάλων ζωγράφων, εμπνευσμένους από την ανεξάντλητη πηγή των ελληνικών μύθων. Οι μαθητές θυμούνται γνωστούς ήρωες ή χαρακτήρες της ελληνικής μυθολογίας, βλέπουν πώς διαφορετικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν το ίδιο θέμα, και ταυτόχρονα εξοικειώνονται με βασικά ρεύματα της ζωγραφικής, όπως το Αναγεννησιακό, το Μπαρόκ, τον Ρομαντισμό, τον Συμβολισμό, τον Σουρρεαλισμό κ.α. Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές χρησιμοποιούν όσα είδαν και έμαθαν για να αναγνωρίσουν επιλεγμένους πίνακες και να γίνουν μικροί «κριτικοί τέχνης».
Βιβλιοθήκη
Μιας που επισκεπτόμαστε μια Δημόσια Βιβλιοθήκη, θέτουμε μερικά ερωτήματα για τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε. Τι είναι η «βιβλιοθήκη», ποιες υπηρεσίες παρέχει και σε ποιους, ποιες ήταν οι πρώτες γνωστές βιβλιοθήκες της αρχαιότητας, πώς είναι οι σύγχρονες βιβλιοθήκες σε διάφορα μέρη του κόσμου, και μήπως τελικά να ξανασκεφτούμε τη βιβλιοθήκη ως κάτι περισσότερο από ένα κτίριο με πολλά βιβλία. Οι μαθητές στοχάζονται τη χρησιμότητα της βιβλιοθήκης σήμερα, σχολιάζουν λόγια διασήμων για τις βιβλιοθήκες και, αν έχουμε έμπνευση, οραματιζόμαστε μαζί την ιδανική βιβλιοθήκη που θα ήθελαν τα παιδιά να δουν στο μέλλον!
Από το…τάμπλετ στο τάμπλετ ( Ή αλλιώς μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας του βιβλίου)
Σε αυτή την παρουσίαση, οι μαθητές αντιλαμβάνονται την εξέλιξη του βιβλίου στον χρόνο, μαθαίνοντας τα υλικά, τα μέσα και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά σημαντικών σταθμών στη δημιουργία αυτού του αντικειμένου (ή μικρού θαύματος;) που ορίζουμε ως βιβλίο: από τα πήλινα πινάκια της Μεσοποταμίας στον αιγυπτιακό πάπυρο, στους Κώδικες, στην κινεζική ανακάλυψη που άλλαξε την ιστορία του βιβλίου, στο ηλεκτρονικό βιβλίο, και σε άλλα ενδιάμεσα στάδια σε διάφορες γωνιές του κόσμου, σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη της τυπογραφικής εκτύπωσης, ενώ συζητούν για το πώς οραματίζονται το βιβλίο του μέλλοντος. Υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της παρουσίασης με επιλογή δραστηριότητας για τις μικρότερες ή τις μεγαλύτερες τάξεις.
Μυθολογία και Τέχνη: Θέματα της ελληνικής μυθολογίας στην παγκόσμια ζωγραφική από την Αναγέννηση έως σήμερα.
Με αφορμή τα βιβλία ελληνικής μυθολογίας της βιβλιοθήκης, δημιουργήσαμε μια ξενάγηση στον υπέροχο κόσμο της ζωγραφικής, με διάσημους ή λιγότερο γνωστούς πίνακες μεγάλων ζωγράφων, εμπνευσμένους από την ανεξάντλητη πηγή των ελληνικών μύθων. Οι μαθητές θυμούνται γνωστούς ήρωες ή χαρακτήρες της ελληνικής μυθολογίας, βλέπουν πώς διαφορετικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν το ίδιο θέμα, και ταυτόχρονα εξοικειώνονται με βασικά ρεύματα της ζωγραφικής, όπως το Αναγεννησιακό, το Μπαρόκ, τον Ρομαντισμό, τον Συμβολισμό, τον Σουρρεαλισμό κ.α. Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές χρησιμοποιούν όσα είδαν και έμαθαν για να αναγνωρίσουν επιλεγμένους πίνακες και να γίνουν μικροί «κριτικοί τέχνης».
Για τις μικρότερες τάξεις :
Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη
Πραγματοποιούνται επισκέψεις στο χώρο της Βιβλιοθήκης και παρουσίαση-ενημέρωση για τις υπηρεσίες και τον τρόπο λειτουργίας της.
Ο πελώριος κροκόδειλος
Ένας πελώριος κροκόδειλος που έχει «σχέδια μυστικά κι έξυπνα κόλπα» συχνάζει στα ράφια της βιβλιοθήκης μας. Διαβάζουμε το βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ακούμε τις ξεκαρδιστικές προσπάθειες του λαίμαργου κροκόδειλου να ξεγελάσει τα μικρά παιδάκια, ξεφυλλίζουμε τις εικόνες με τα τεχνάσματά του και συναντούμε τα άλλα ζώα που εναντιώνονται στις ενέργειές του. Στο δεύτερο μέρος, οι μικροί μαθητές απασχολούνται με διάφορες δραστηριότητες σχετικές με το βιβλίο (εναλλακτικό τέλος, δραματοποίηση, ζωγραφική).
Ο Λόραξ
Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Δασών στις 21 Μαρτίου και τη Διεθνή Ημέρα Γης στις 22 Απριλίου, κατά τη χρονική περίοδο Μαρτίου-Απριλίου 2016 θα υλοποιηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το περιβάλλον βασισμένο στο βιβλίο «Ο Λόραξ» του Dr. Seuss, το οποίο θα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Α´, Β´ και Γ´ Δημοτικού.
Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη
Πραγματοποιούνται επισκέψεις στο χώρο της Βιβλιοθήκης και παρουσίαση-ενημέρωση για τις υπηρεσίες και τον τρόπο λειτουργίας της.
Ο πελώριος κροκόδειλος
Ένας πελώριος κροκόδειλος που έχει «σχέδια μυστικά κι έξυπνα κόλπα» συχνάζει στα ράφια της βιβλιοθήκης μας. Διαβάζουμε το βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ακούμε τις ξεκαρδιστικές προσπάθειες του λαίμαργου κροκόδειλου να ξεγελάσει τα μικρά παιδάκια, ξεφυλλίζουμε τις εικόνες με τα τεχνάσματά του και συναντούμε τα άλλα ζώα που εναντιώνονται στις ενέργειές του. Στο δεύτερο μέρος, οι μικροί μαθητές απασχολούνται με διάφορες δραστηριότητες σχετικές με το βιβλίο (εναλλακτικό τέλος, δραματοποίηση, ζωγραφική).
Ο Λόραξ
Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Δασών στις 21 Μαρτίου και τη Διεθνή Ημέρα Γης στις 22 Απριλίου, κατά τη χρονική περίοδο Μαρτίου-Απριλίου 2016 θα υλοποιηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το περιβάλλον βασισμένο στο βιβλίο «Ο Λόραξ» του Dr. Seuss, το οποίο θα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Α´, Β´ και Γ´ Δημοτικού.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη», για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές, τα οποία στοχεύουν στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών, για το τρέχον σχολικό έτος, η προτεινόμενη από μας θεματολογία είναι:
1. Επιλεγμένες συζητήσεις από το υλικό Αγωγής Υγείας «Αγγίζοντας τον κύκλο», που διαπραγματεύεται θέματα επικοινωνίας, συνεργασίας, έκφρασης των συναισθημάτων, διαχείρισης του θυμού και επιρροής της παρέας. Ωθεί τα παιδιά σε μια διαδικασία διερεύνησης του εαυτού τους, οριοθέτησης των σχέσεων τους με τους άλλους και διερεύνησης των στάσεων, των αξιών και των συμπεριφορών που τους αντιπροσωπεύουν.
Απευθύνεται σε μαθητές Ε΄, Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2. Επιλεγμένες συζητήσεις από το υλικό Αγωγής Υγείας «Ο κήπος με τις 11 γάτες». Το υλικό προτείνει ένα εναλλακτικό, υγιές μοντέλο αντίληψης και επεξεργασίας της πραγματικότητας καθώς και της διαχείρισης των καθημερινών καταστάσεων. Τα παιδιά εκπαιδεύονται σε καλές πρακτικές που θωρακίζουν την υγεία και διαπλάθουν πολίτες με σωματική και ψυχική υγεία.
Απευθύνεται σε μαθητές του Νηπιαγωγείου καθώς και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού.
3. «Παραμύθι χωρίς σύνορα». Πρόκειται για ένα πρωτότυπο υλικό πρωτογενούς πρόληψης. Το παραμύθι αποσκοπεί να προσεγγίσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο θέματα που τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους, αλλά και ζητήματα που προκύπτουν από τη διαχείριση της ομάδας τους. Μέσα από το συμβολισμό και τους μηχανισμούς της ταύτισης με τους ήρωες και της προβολής δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους.
Απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού.
Η προσέγγιση καθεμιάς θεματικής ενότητας θα διαρκεί δύο ώρες και θα γίνεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
1. Επιλεγμένες συζητήσεις από το υλικό Αγωγής Υγείας «Αγγίζοντας τον κύκλο», που διαπραγματεύεται θέματα επικοινωνίας, συνεργασίας, έκφρασης των συναισθημάτων, διαχείρισης του θυμού και επιρροής της παρέας. Ωθεί τα παιδιά σε μια διαδικασία διερεύνησης του εαυτού τους, οριοθέτησης των σχέσεων τους με τους άλλους και διερεύνησης των στάσεων, των αξιών και των συμπεριφορών που τους αντιπροσωπεύουν.
Απευθύνεται σε μαθητές Ε΄, Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2. Επιλεγμένες συζητήσεις από το υλικό Αγωγής Υγείας «Ο κήπος με τις 11 γάτες». Το υλικό προτείνει ένα εναλλακτικό, υγιές μοντέλο αντίληψης και επεξεργασίας της πραγματικότητας καθώς και της διαχείρισης των καθημερινών καταστάσεων. Τα παιδιά εκπαιδεύονται σε καλές πρακτικές που θωρακίζουν την υγεία και διαπλάθουν πολίτες με σωματική και ψυχική υγεία.
Απευθύνεται σε μαθητές του Νηπιαγωγείου καθώς και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού.
3. «Παραμύθι χωρίς σύνορα». Πρόκειται για ένα πρωτότυπο υλικό πρωτογενούς πρόληψης. Το παραμύθι αποσκοπεί να προσεγγίσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο θέματα που τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους, αλλά και ζητήματα που προκύπτουν από τη διαχείριση της ομάδας τους. Μέσα από το συμβολισμό και τους μηχανισμούς της ταύτισης με τους ήρωες και της προβολής δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους.
Απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού.
Η προσέγγιση καθεμιάς θεματικής ενότητας θα διαρκεί δύο ώρες και θα γίνεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας για τη συμμετοχή στα προγράμματα που υλοποιεί η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Τρίπολης στο τηλ. 2710-224238.
H Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης
Παναγιώτα Τσουραπά – Γεωργούλη
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου