ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ
Την περασμένη Κυριακή βρέθηκα στη Νεμέα, όπου στο δημαρχείο της πόλης είχε προγραμματιστεί, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Οινοποιών Νεμέας (ΣΟΝ), ημερίδα παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης του Οινικού Τουρισμού.
Σε μια εποχή αρνήσεων και αμυντικών ενεργειών του τύπου "όχι εμείς, οι άλλοι" και "όχι εδώ, αλλού", εκεί αποφάσισαν όλοι μαζί να συνεργαστούν για να κάνουν την ευρύτερη περιοχή των 25.000 στρεμμάτων αρχαίων αμπελώνων κάτι σαν την Τοσκάνη.
Ναι, είναι φιλόδοξο έως ουτοπικό αυτό το όραμα, αλλά δίχως τα οράματα της δημιουργίας δεν θα υπήρχε πρόοδος. Στην ημερίδα πήραν μέρος, εκτός από τους οινοποιούς και τους αμπελουργούς, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και μάλιστα με ειδικότητα τον οινικό τουρισμό, ξεναγοί και οινογνώστες.
Η προίκα της περιοχής, εκτός από τους εκλεκτούς αμπελώνες που δίνουν το ΠΟΠ Αγιωργίτικο, συμπεριλαμβάνει τον αρχαιολογικό χώρο της Νεμέας με τον ναό του Διός, το περίφημο αρχαίο στάδιο, φυσικά τις Μυκήνες και την Τίρυνθα και την αρχαία Κόρινθο. Τώρα με την εμβάθυνση του λιμανιού στο Ναύπλιο, εκεί πιάνουν και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, όπου οι χιλιάδες επισκέπτες σίγουρα έχουν πάντα στο πρόγραμμά τους την επίσκεψη σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους.
Τα περιθώρια γνωριμίας με τον εκλεκτό οίνο είναι μεγάλα και τα οφέλη της γνωριμίας με το Αγιωργίτικο τεράστια για τις εξαγωγές του. Εκτός όμως από τον διεθνή τουρισμό, στους σχεδιασμούς υπάρχουν προγράμματα ανάπτυξης της επισκεψιμότητας Ελλήνων, με ξεναγήσεις στους αμπελώνες, δοκιμασία των διάφορων ποικιλιών, αθλητικές δραστηριότητες, όπως ποδηλασία και τοξοβολία.
Εφέτος μάλιστα είναι η χρονιά της 6ης αναβίωσης των Νεμέων Αγώνων στα μέσα Ιουνίου, που προκαλούν μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον.
Στο πρόγραμμα που έχουν καταρτίσει οι φορείς αυτής της πρωτοβουλίας περιλαμβάνονται οι στρατηγικοί στόχοι για: Δημιουργία και ανάπτυξη της τοπικής κουζίνας, ανάπτυξη επαγγελματικής συνείδησης, δημιουργία σύγχρονων κλινών διανυκτέρευσης, δημιουργία Μουσείου Οίνου και Μουσείου Περιβάλλοντος στην περιοχή της Στυμφαλίας λίμνης.
Από την προηγούμενη χρονιά ήδη έχουν υλοποιηθεί οι στόχοι με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης ζώνης και οινοποιείων, καθώς το εκθετήριο δοκιμαστήριο και πρατήριο διάθεσης κρασιών. Είναι μεγάλης σημασίας για την όλη προσπάθεια η δημιουργία Brand Awearnees για τη Νεμέα ως τόπο οινικού αλλά και αρχαιολογικού τουρισμού, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σήμερα, για παράδειγμα, στην πόλη της Νεμέας ουσιαστικά δεν υπάρχει ξενοδοχείο, απ' τις δεκάδες ταβέρνες που υπάρχουν στην πόλη μόνο δύο έχουν φιάλες με το επώνυμο εκλεκτό κρασί των 35 οινοποιείων της ζώνης, ενώ είναι αμφίβολο αν τα εστιατόρια της ευρύτερης περιοχής των νομών Αργολίδας και Κορινθίας έχουν λίστα κρασιών, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει στην Τοσκάνη της Ιταλίας.
Όσο για τα καταλύματα, οι οινοποιοί ήδη συζητούν και σχεδιάζουν τη δημιουργία σύγχρονων κλινών πλάι στα οινοποιία και τα αμπέλια τους, στο πλαίσιο προγραμμάτων αγροτουρισμού.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου