Το 1896 η Ελληνική κυβέρνηση παραχώρησε στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα την άδεια να ανασκάψει την Αρχαία πόλη της Κορίνθου. Το κείμενο του Παυσανία αποτέλεσε αναντικατάστατη πηγή για τους Αμερικανούς αρχαιολόγους. Γνώριζαν πως άν κατάφερναν να εντοπίσουν τα σημεία της πόλης που επισκέφτηκε ο περιηγητής του 2ου αιώνα μ.Χ. θα μπορούσαν να ταυτίσουν και μια σειρά απο σημαντικά μνημεία.
"Ανηφορίζοντας προς την Κόρινθο (σημερινή Αρχ. Κόρινθο) συναντά κανείς τάφους. (Έρχεται στην Αρχ. Κόρινθο από τα σημερινά Εξαμίλια, όπου δεξιά και αριστερά του δρόμου, υπήρχαν ταφικά μνημεία). Κοντά στην πύλη είναι θαμμένος ο Διογένης από τη Σινώπη που οι Έλληνες τον ονομάζουν κύνα. (Πρόκειται για το φιλόσοφο Διογένη, που ήταν γνωστός και ως Κύων. Έζησε κυρίως στην Αθήνα και στην Κόρινθο. Απέκτησε μεγάλη φήμη, γιατί πρώτος αυτός εφάρμοσε την κυνική φιλοσοφία στην καθημερινή ζωή του).
Μπροστά στην πόλη υπάρχει άλσος από κυπαρίσσια που λέγεται Κράνειον. (Ο δρόμος απ’ το λιμάνι των Κεχρεών κατέληγε στην Κεχρεατική πύλη των τειχών της Κορίνθου, η οποία βρισκόταν στο προάστιο Κράνειον). Αυτού υπάρχει ιερός περίβολος για το Βελλεροφόντη (σημαντικός τοπικός ήρωας, ευνοούμενος του Ποσειδώνα και της Αθηνάς, με τη βοήθεια της οποίας δάμασε το φτερωτό άλογο Πήγασο, που με το χτύπημα της οπλής του, δημιουργούσε πηγές νερού) και ναός της Αφροδίτης μελαινίδος (είναι η μελαινίς Αφροδίτη (των τάφων ) που λατρευόταν ανάμεσα σε τάφους) και τάφος της Λαΐδας, πάνω στον οποίο είναι στημένη λέαινα που κρατάει κριάρι με τα μπροστινά της πόδια (πρόκειται για την πιο γνωστή εταίρα της Αρχαιότητας)."
Στην πολυμεσική εφαρμογή παρουσιάζονται μνημεία, ευρήματα, σχέδια, ανασκαφικά ημερολόγια, πρόσωπα, και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το ανασκαφικό έργο. Πολύ σημαντική επίσης η ενότητα για τον Παυσανία που παρουσιάζει τα όσα γράφει για την πρόσβαση στην Κόρινθο, την Αρχαία Αγορά, το δρόμο προς το Λέχαιο, το δρόμο προς τη Σικυώνα, την ανάβαση στον Ακροκόρινθο και την Τενέα.
Για την είσοδο στην πολυμεσική εφαρμογή πατήστε ΕΔΩ
Πηγή: ascsa.edu.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου