ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Πτώση τζίρου παρά τις θερινές εκπτώσεις

Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Σ
τα λόγια φαίνεται να μένουν τελικά οι προσδοκίες για ανοδική, από εμπορικής πλευράς, περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Κι αυτό διότι οι καταναλωτές για μια σειρά λόγους δείχνουν αδιαφορία.
Η οικονομική δυσπραγία, ως αποτέλεσμα της φορολογικής καταιγίδας που έρχεται μετά τη συμπλήρωση των δηλώσεων εισοδήματος, η υψηλότερη του αναμενομένου ζέστη που σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες και η απρόσμενα μεγάλη φυγή από τα αστικά κέντρα που συντελέστηκε στα μέσα Ιουλίου (σ.σ.: παραδοσιακά το μεγάλο κύμα φυγής είναι στις αρχές Αυγούστου) δεν επέτρεψαν να υπάρξει η αναμενόμενη από τον εμπορικό κόσμο κίνηση. Το πρόβλημα μάλιστα είναι εντονότερο όχι τόσο στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, αλλά στις περιφερειακές αγορές, όπως το Χαλάνδρι, το Μαρούσι, το Κερατσίνι, ο Πειραιάς και η Γλυφάδα, που παρουσίασαν κάμψη τζίρων συγκριτικά με πέρυσι, όπως αναφέρουν πηγές των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων, της τάξεως του 10%-25%. Κι αυτό ενώ οι εκπτώσεις αυτή τη φορά είναι ιδιαίτερα δελεαστικές και αγγίζουν έως και το 50% ανά είδος.
Χαρακτηριστικές είναι οι προσφορές σε ένδυση και υπόδηση (αγγίζουν το 40% και 50%), στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη (φτάνουν στο 20%) ή στα είδη οικιακού εξοπλισμού που ξεπερνούν το 20%. Παρά ταύτα, οι δοκιμαζόμενοι Ελληνες καταναλωτές δεν δείχνουν να συγκινούνται, απογοητεύοντας τον εμπορικό κόσμο που μείωσε τις τιμές και είχε μεγάλες προσδοκίες. Παρά την κυβερνητική προσπάθεια να αποδείξει ότι η χώρα περνάει σε μια ομαλότητα και σε κανονικότητα, ο πιεσμένος Ελληνας δεν κινείται σε αντίστοιχα θετική κατεύθυνση, συγκρατώντας τις δαπάνες του. Ηδη εμπορικοί παράγοντες κάνουν λόγο μέχρι και για κάμψη των πωλήσεων συγκριτικά με τις εκπτώσεις το περασμένο καλοκαίρι, αν και πιστεύουν ότι ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί η κατάσταση.
Πανελλαδική υστέρηση
Αντίστοιχα μουδιασμένη παρουσιάστηκε η κίνηση και στην υπόλοιπη Ελλάδα, με τη Θεσσαλονίκη επίσης να μην παρουσιάζει την κίνηση που οι έμποροι ανέμεναν (πηγές μιλάνε για υποχώρηση πωλήσεων έως και 15% σε σχέση με πέρυσι). Το ίδιο συνέβη στη Λάρισα, στο Ηράκλειο και στα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου. Θα πρέπει να τονίσουμε, επίσης, ότι βάσει όσων οι ίδιοι οι έμποροι καταγγέλλουν, σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν τηρηθεί οι εκ του νόμου προδιαγραφές για τις εκπτώσεις, με αποτέλεσμα πλήθος επιχειρήσεων να μην ενημερώνουν σωστά τους καταναλωτές, ενώ και οι υπηρεσίες ελέγχου του υπουργείου Οικονομίας δεν έχουν ακόμα ενεργοποιηθεί πλήρως για να ελέγξουν τυχόν στρεβλά φαινόμενα.
Σε κάθε περίπτωση, η εκπτωτική περίοδος των 50 ημερών περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια των μικρομεσαίων εμπόρων να αξιοποιήσουν ουσιαστικά τον θεσμό και να αποκομίσουν κάποιο κέρδος. Ηδη στον εμπορικό κόσμο ακούγεται ότι πρόκειται για υπερβολικά μεγάλο διάστημα που δυσκολεύει τις επιχειρήσεις αντί να τις διευκολύνει. Η εν λόγω συνθήκη σαφώς και είναι θετική για τον καταναλωτή και τις μεγάλες αλυσίδες, όμως είναι βέβαιο ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε ανάλογες εκπτώσεις.
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν, πάντως, ότι οι χώροι των οικιακών ειδών, των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών και των καλλυντικών έχουν απώλειες, ενώ ένδυση και υπόδηση κινούνται κάπως καλύτερα, αλλά σαφώς πτωτικά.
Θετική πορεία έχουν τα προϊόντα πολιτισμού, τα είδη δώρων και η αγορά τροφίμων, κι εκεί όμως η κατάσταση απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί θετική. Ενδιαφέρουσα, τέλος, είναι η σύγκριση της πορείας μεταξύ των ίδιων των μεγάλων εμπορικών κέντρων. Αυτά των βορείων προαστίων της πρωτεύουσας δείχνουν σαφή δείγματα συγκράτησης των πωλήσεων σε αξιοπρεπή και υψηλά ποσοστά, σε αντίθεση με αυτά των νότιων και των δυτικών. Ανάλογες είναι και οι διαφορές μεταξύ των malls της Θεσσαλονίκης και του εμπορικού κέντρου της πόλης, που πλήττεται και παρουσιάζει απώλειες.
newmoney

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Πελοπόννησος

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video