Ακόμη και πριν από το τέλος του 2014 μπορεί να αρχίσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στην Πάτρα, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη πίστα αυτοκινήτου προδιαγραφών Formula 1 στην Ελλάδα. Στελέχη του Επιμελητηρίου Αχαΐας μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους ανέφεραν ότι η «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.», η πολυμετοχική εταιρεία που έχει την ευθύνη υλοποίησης του έργου είναι πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με ξένο στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη χρηματοδότησή του και τόνισαν ότι οι εργασίες ανέγερσης μπορεί να ξεκινήσουν μέσα στο 2014, ώστε να «ανοίξει τις πύλες του» στις αρχές του 2018. Τότε λήγει και η ισχύς της άδειας ανέγερσης που έχει δοθεί από την Πολεοδομία Αχαΐας.
Να σημειωθεί πως το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 94,6 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισθεί κρατική επιδότηση ύψους 28,9 εκατ. ευρώ. Η συμμετοχή του στρατηγικού επενδυτή, όπως υπογράμμισε ο κ. Ευάγγελος Φλωράτος, μέλος του Επιμελητηρίου και πρώην Δήμαρχος Πατρέων κρίθηκε απαραίτητη, μετά τα οικονομικά προβλήματα που εμφάνισε το 2008 ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, η Ιόνιος Α.Ε. του επιχειρηματία Γιάννη Μαρούλη, αλλά και της δυσκολίας που υπάρχει στην άντληση ρευστότητας από τις τράπεζες. Βάσει του σχεδίου, ο νέος μέτοχος από το εξωτερικό, ο οποίος δραστηριοποιείται ήδη επιχειρηματικά στην Ελλάδα, θα αποκτήσει μεταξύ 70%-75% του μετοχικού κεφαλαίου της «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.», ενώ παράλληλα αναζητείται εκείνος που θα αναλάβει τη διαχείριση της πίστας (το μάνατζμεντ).
Η ιστορία της κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου στην Πάτρα πάει 19 χρόνια πίσω, και συγκεκριμένα το 1995, όταν 429 μέτοχοι (μεταξύ των οποίων τοπικοί φορείς και το Επιμελητήριο Πάτρας) αποφάσισαν να ιδρύσουν την «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε». Τα μέλη του Επιμελητηρίου Αχαΐας θεωρούν πως αυτή τη φορά βρίσκονται πολύ κοντά στην υλοποίηση της επένδυσης, η οποία θα συμβάλει στην ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας και θα ωφελήσει ποικιλοτρόπως την οικονομία της περιοχής.
Ο κ. Μαρλαφέκας αναφέρθηκε και στις προσπάθειες άλλων ελληνικών πόλεων να δημιουργήσουν ανάλογες πίστες τονίζοντας πως είναι ευπρόσδεκτες τέτοιες κινήσεις, καθώς θα δώσουν ώθηση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού, καθώς η πίστα στην Πάτρα δεν σκοπεύει να ανταγωνιστεί τις άλλες περιοχές, όπως το Κερατσίνι, αλλά πρωτίστως θέλει να προσελκύσει διεθνείς διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρότερης εμβέλειας.
Γιώργος Μανέττας
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου