Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε αισιόδοξος μιλώντας στην εφ. Πελοποννησος της Κυριακής για την έγκαιρη ολοκλήρωση - έως τον Μάρτιο του 2017 - των δύο μεγάλων οδικών αξόνων, Ολύμπιας και Ιόνιας Οδού.
Παράλληλα, επισήμανε ότι ήδη έχουν δημοπρατηθεί δύο τμήματα του δρόμου Πάτρα - Πύργος επιτυγχάνοντας έκπτωση 50% του αρχικού προϋπολογισμού. Βασική προτεραιότητα ι η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Εχουν συμπληρωθεί 8 χρόνια, η Ολύμπια Οδός δεν έχει ακόμα παραδοθεί, ο υπάρχον δρόμος χειροτερεύει και τα διόδια αυξάνουν. Θα παραδοθεί τελικά το έργο εντός του χρονοδιαγράμματος;
Δεν είναι μόνο η Ολύμπια Οδός. Είναι και οι 5 αυτοκινητόδρομοι που ξεκίνησε ο κ. Σουφλιάς με πρωτότυπο τρόπο, χωρίς οριστικές μελέτες και χαράξεις, με προχειρότητα και δεσμεύσεις που έθεταν το ελληνικό Δημόσιο στη γωνία ώστε να μην είναι συνεπές απέναντι στους παραχωρησιούχους και εργολάβους.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αξίωση από αυτούς πολλών εκατομμυρίων. Επίσης, οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν οπισθοβαρώς τα έργα με αποτέλεσμα να εκβιάζουν το Δημόσιο για τη συνέχιση των εργασιών.
Γι' αυτό και όταν βγήκαμε στην κυβέρνηση όλοι αυτοί οι δρόμοι ήταν κολλημένοι ή προχωρούσαν με αργούς ρυθμούς. Σήμερα, τα έργα προχωρούν και θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2017. Εχουμε καταφέρει με συνεχείς διαπραγματεύσεις να βελτιώσουμε τις άθλιες συμβάσεις που βρήκαμε.
Αυτό θα γίνει αντιληπτό όταν ολοκληρωθούν τα έργα. Ενα από αυτά τα θέματα που πετύχαμε είναι η αναλογική ηλεκτρονική χρέωση διοδίων η ελεύθερη διέλευση συμπολιτών μας με ειδικά προβλήματα, η μη χρέωση μόνιμων κατοίκων όταν κινούνται στα όρια ενός Δήμου.
Δυστυχώς οι συμβάσεις που βρήκαμε προβλέπουν αύξηση διοδίων. Θα αυξάνουν όσο μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος. Φαύλος κύκλος που δεν βοηθά τα έργα και τους πολίτες. Ομως, υπάρχει σχέδιο για τη σταδιακή μείωσή τους και για την αύξηση του φόρτου των αυτοκινητοδρόμων.
Θα ξαναέρθουμε στο θέμα των διοδίων. Ας μείνουμε όμως στην Ολύμπια Οδό καθώς αν ταξιδέψει κανείς από την Πάτρα προς την Κόρινθο θα διαπιστώσει ότι αρκετά κομμάτια του δρόμου είναι έτοιμα. Γιατί δεν παραδίδονται;
Δεν μπορούν να παραδοθούν αν δεν ολοκληρωθεί το έργο σε αυτά τα τμήματα. Ακόμα δεν έχουν μπει τα στηθαία ασφαλείας μιας και πριν λίγα χρόνια - στη μέση των έργων - άλλαξαν οι προδιαγραφές των στηθαίων. Πιέζουμε για τμηματικές παραδόσεις για την διευκόλυνση των πολιτών
Ενα άλλο έργο είναι το κομμάτι Πάτρας - Πύργου. Μάλιστα η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι προκαλέσατε καθυστέρηση στο έργο με την απόφασή σας να σπάσετε το διαγωνισμό σε περισσότερες δημοπρασίες.
Κάποια κομμάτια του δρόμου έχουν ήδη δημοπρατηθεί και θα είχαμε δημοπρατήσει 4 τμήματα από τα 8 αν δεν υπήρχε η αποχή των μηχανικών από τις επιτροπές. Εχουν δημοπρατηθεί 2 τμήματα αν θυμάμαι καλά και στο ένα πρέπει να έχουμε εκπτώσεις πάνω από το 50% σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.
Αυτό για εμάς είναι και μια δικαίωση σε σχέση με το τι είχαν μεθοδεύσει πριν και πως περιόριζαν τον ανταγωνισμό. Στο τέλος, όταν ολοκληρωθεί η τμηματική δημοπράτηση θα κάνουμε σύγκριση τι κόστισαν τμήματα με ομοειδές τεχνικό αντικείμενο στο Κόρινθος - Πάτρα, στην Ιόνια Οδό και τι στο Πάτρα - Πύργος με τον τρόπο που έγινε από εμάς.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΠΙΡΤΖΗ ΣΤΗΝ ΕΦ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου